INFORMACJE O NASTĘPNEJ EDYCJI KONGRESU WKRÓTCE !!! 🔥📣🔥📣  

Organizator:

Prelegenci

Robert Chryc-Gawrychowski

Prezes Northvolt Poland

Robert Chryc-Gawrychowski

Prezes Northvolt Poland
Robert Chryc-Gawrychowski, prezes Northvolt Poland Sp. z o.o. od 2018 r. odpowiada za budowę oraz rozwój polskiego zakładu produkcyjnego w Gdańsku. Ma ponad 20 lat doświadczenia w budowaniu długoterminowych strategii rozwoju i zarządzaniu operacyjnym przedsiębiorstw działających na rynku baterii oraz magazynów energii do zastosowań przemysłowych. Mieszka i pracuje w Gdańsku. Jest absolwentem Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. W wolnym czasie lubi jazdę na nartach, wyprawy motocyklowe i rowerowe oraz dobrą lekturę i jazz.
NORTHVOLT: firma to europejski dostawca wysokiej jakości ogniw i systemów bateryjnych, wytwarzanych w sposób zrównoważony dla środowiska. Misją NORTHVOLT jest budowa najbardziej ekologicznej baterii na świecie o minimalnym śladzie węglowym i najwyższych możliwościach recyklingu, aby zapewnić europejską transformację ku zdekarbonizowanej przyszłości.

Dominika Bettman

Prezeska Zarządu, Dyrektorka Digital Industries, Siemens Polska

Dominika Bettman

Prezeska Zarządu, Dyrektorka Digital Industries, Siemens Polska
Dominika Bettman, prezeska Zarządu, dyrektorka Digital Industries Siemens Polska. Z Siemensem związana od blisko 25 lat. Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Advanced Management Program IESE w Barcelonie. Ekonomistka z wykształcenia, humanistka z natury. Orędowniczka społecznej odpowiedzialności biznesu, aktywizacji kobiet (głównie w naukach i branżach technologicznych); propagatorka idei różnorodności i zarządzania włączającego. Przedkłada czyny nad słowa, jest więc aktywnie obecna w gremiach i inicjatywach, których działania są zgodne z kanonem jej wartości. Przewodniczy Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jest wiceprezydentką Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, członkinią rady programowej OEES, przewodnicząca Rady Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji oraz zasiada w Radzie Dostępności powołanej przez Ministra Inwestycji i Rozwoju. W kwietniu 2019 roku powołana przez Senat Politechniki Warszawskiej do Rady Uczelni. Wierzy w to, co robi. Robi to, w co wierzy.
SIEMENS POLSKA: Polska spółka globalnego koncernu, utworzona w 1991 roku. Na polskim rynku oferuje rozwiązania i produkty Siemensa, a także usługi inżynieryjne, doradcze i serwisowe z zakresu automatyki przemysłowej i napędów, automatyki budynkowej, wytwarzania energii oraz jej przesyłu i rozdziału.

Adam Drewniany

prezes Zarządu, South Bay Solutions

Adam Drewniany

prezes Zarządu, South Bay Solutions
Adam Drewniany, prezes Zarządu, South Bay Solutions. Urodził się i spędził młodość w Polsce. W 1978 r. przeprowadził się do Stanów Zjednoczonych. Po pierwszych 2 latach pobytu w Nowym Jorku zdecydował się na zapuszczenie swoich korzeni w San Francisco Bay Area, gdzie nadal mieszka. Od początku 2000 roku był ściśle związany z awangardą firm produkujących zaawansowane technologie w Dolinie Krzemowej. W tym czasie z powodzeniem zrealizował tysiące indywidualnych projektów. Jego zamiłowanie do najnowocześniejszych technologii miało również wpływ na zaangażowanie w najnowsze osiągnięcia w zakresie magazynowania energii.
SOUTH BAY SOLUTIONS: Firma South Bay Solutions firma South Bay Solutions przyczyniła się do wprowadzenia na rynek flagowego samochodu Tesli, modelu S. Od tego czasu jest wyłącznym dostawcą głównych komponentów akumulatorów do wszystkich modeli S i X Tesla, jakie kiedykolwiek wydano w dowolnym miejscu na świecie. W ciągu ostatnich dwóch dekad Adam Drewniany był filarem wielu innowacyjnych procesów w technologiach medycznych. Jego znani partnerzy to Intuitive Surgical, który był pionierem w dziedzinie technologii robotycznych firmy Vinci, opierając się na częściach pochodzących z South Bay Solutions. Adam Drewniany od samego początku uczestniczył w tworzeniu laserowej chirurgii refrakcyjnej oka, w czasach, gdy technologia ta istniała pod nazwą Lasik aż do dziś, kiedy dostawy Adama trafiają do giganta technologii medycznej Johnson & Johnson. W kultowym otoczeniu Doliny Krzemowej Adam Drewniany od dawna jest producentem zaawansowanego sprzętu, używanego do produkcji płytek krzemowych - podstawowego elementu budulcowego dla przemysłu półprzewodników. Najwięksi gracze w tej dziedzinie, tacy jak Intel czy Applied Materials, nadal ufają firmie oraz jego rozwiązaniom. Jego zamiłowanie do najnowocześniejszych technologii miało również wpływ na zaangażowanie w najnowsze osiągnięcia w zakresie magazynowania energii. Adam's South Bay Solutions Gdańsk jest obecnie częścią Northvolt, największego, pierwszego i jedynego ekologicznego producenta przemysłowych i samochodowych systemów akumulatorowych. Northvolt Poland, Inc. z siedzibą w Gdańsku odpowiada za produkcję modułów akumulatorowych dla przemysłu poszukującego czystych źródeł energii. Kolejne z jego ostatnich przedsięwzięć, E-bility Poland, łączy niemiecki design z polską fabryką, aby produkować pełnowymiarowe skutery miejskie, które wkrótce będą sprzedawane na całym świecie. Adam Drewniany jest powszechnie ceniony w Dolinie Krzemowej za swoją wyjątkową wiedzę, zdolność do rozwiązywania pozornie nierozwiązywalnych problemów i nienaganną jakość produktów.

Konrad Dróżka

Transition Technologies PSC

Konrad Dróżka

Transition Technologies PSC
Konrad Dróżka, chief Revenue Officer w Transition Technologies PSC, manager z ponad 18-letnim stażem w branży IT. Doświadczony w budowaniu międzynarodowych zespołów sprzedaży, marketingu oraz kadry zarządzającej. Odpowiedzialny za globalną ekspansję oraz strategię firmy na rynkach zagranicznych, rozszerzanie wachlarza portfolio: rozwiązań, usług i produktów dla aktualnych oraz nowych klientów.
Transition Technologies PSC: Integrator najlepszych dostępnych na rynku rozwiązań IT. Lider cyfrowej transformacji szerzący ideę ciągłego technologicznego rozwoju, o czym świadczy 1200 projektów, które firma zrealizowała na całym świecie, partner największych dostawców rozwiązań IT dla branży przemysłowej, takich jak Microsoft, Google, Atlassian, AWS, Azure, Synopsys, RealWare.

Michał Furmański

Kierownik Działu Sprzedaży CSSR, ABB

Michał Furmański

Kierownik Działu Sprzedaży CSSR, ABB
Michał Furmański, kierownik działu sprzedaży CSSR, ABB, absolwent Politechniki Poznańskiej kierunku Mechatroniki na wydziale Budowy Maszyn. W ABB od 2017 roku. Od 2006 roku pomaga automatyzować polski przemysł wspierając przedsiębiorców we wdrożeniach systemów pozwalających na podnoszenie konkurencyjności i produktywności. W czasie swojej kariery zrealizował wiele projektów z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć technologii dostępnych na rynku, w tym robotów przemysłowych, robotów mobilnych, systemów wizyjnych, oprogramowania (MES, WMS , SCADA). W ABB odpowiedzialny za rozwój rynku polskiego w obszarze robotyki, wyznaczanie nowych trendów automatyzacji oraz budowanie strategii rozwoju oferty robotów przemysłowych ABB oraz uprzemysłowienia innowacji technologicznych (AI). Na co dzień współpracuje z globalnymi koncernami z branży FMCG, którym pomaga podejmować wyzwania związane z trendami rynkowymi i zmianami zwyczajów zakupowych konsumentów.
Robotyka ABB: Biznes Robotyki i Automatyki Dyskretnej w ABB jest pionierem w dziedzinie robotyki, automatyki maszynowej i usług cyfrowych, dostarczającym innowacyjne rozwiązania dla wielu różnych branż, w tym motoryzacyjnej, elektronicznej i logistycznej. Jako jeden z największych na świecie producentów robotów i automatyki maszynowej firma dostarczyła już ponad 500 000 rozwiązań z zakresu robotyki. Klientami są przedsiębiorstwa różnej wielkości, którym pomagamy w zwiększaniu produktywności i elastyczności, upraszczaniu procesów oraz poprawie jakości produkcji. ABB wspiera firmy w transformacji, której celem jest stworzenie fabryki przyszłości, złożonej z połączonych i współpracujących ze sobą elementów. Biznes Robotyki i Automatyki Dyskretnej ABB zatrudnia ponad 11 000 pracowników w ponad 100 zakładach w 53 krajach.

Paweł Jakubik

Członek Zarządu, Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Microsoft Polska

Paweł Jakubik

Członek Zarządu, Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Microsoft Polska
Paweł Jakubik, członek Zarządu, dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Microsoft Polska. Członek Leadership Team w polskim oddziale Microsoft. Poprzednio w ramach polskiego Microsoft przez 4 lata prowadził Dział Usług i Konsultingu. Wspólnie z zespołem odpowiadał za doradztwo, wdrożenia i utrzymanie usług u największych klientów w sektorach: publicznym, bankowości i ubezpieczeń, energetycznym i przemysłowym oraz branżach takich jak sprzedaż, dystrybucja i produkcja. Wcześniej prowadził Dział Bankowości i Ubezpieczeń w Microsoft Enterprise – dziale, który zajmował się obsługą największych polskich banków i firm ubezpieczeniowych. Swoje ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe dzieli na dwa okresy: biznesowy i technologiczny. Przez pierwsze trzynaście lat kariery zawodowej organizował i prowadził sieci sprzedaży, działy szkoleń i marketingu w sektorze finansowym. W Gerling Polska Życie był Dyrektorem Sprzedaży. W Zurich TUnŻ odpowiadał za segment klienta korporacyjnego. Pełnił funkcje członka zarządu Inter Polska odpowiedzialnego za sprzedaż, marketing i szkolenia. Po przejściu z biznesu do IT w latach 2005-2009 kierował działem sprzedaży i marketingu w Software AG. Podczas fuzji z webMethods odpowiadał za obszar procesów biznesowych i middle ware.
MICROSOFT: Firma napędza cyfrową transformację w erze inteligentnej chmury (Intelligent Cloud) oraz inteligentnych urządzeń (Intelligent Edge). Misją firmy jest umożliwianie każdej osobie i organizacji na świecie, by osiągały więcej. Microsoft dostarcza platformę rozwiązań, które są dla innych fundamentem do rozwoju – lepszego życia obywateli, transformacji polskich przedsiębiorstw, szkół, urzędów i ekspansji polskich firm IT – Partnerów Microsoft – którzy tworzą własne rozwiązania w oparciu o technologię Microsoft. Aspiracją firmy w Polsce jest przyczynianie się do powstania Polskiej Doliny Cyfrowej, w której technologia pozwala akcelerować rozwój polskich przedsiębiorstw i organizacji. Microsoft konsekwentnie zmienia sposób, w jaki ludzie żyją, pracują, uczą się i bawią, a także czerpią z czasu wolnego i komunikują się za pomocą technologii. Jako lider w obszarze cloud computingu, firma nieustannie tworzy nowe usługi i rozwiązania chmurowe oraz mechanizmy AI, które pomagają w transformacji instytucji, przedsiębiorstw oraz całych gałęzi gospodarki. Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W Polsce Microsoft jest reprezentowany przez blisko 500 menedżerów i specjalistów, którzy na co dzień wspierają klientów i partnerów firmy w cyfrowej transformacji.

Włodzimierz Kocon

Wiceprezes Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego

Włodzimierz Kocon

Wiceprezes Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego
Włodzimierz Kocon, wiceprezes Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego, od ponad 20 lat jest związany z działalnością inwestycyjną i rynkiem nieruchomości. Zdobywał doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w PwC, Von der Heyden Group, APP Polska oraz Gerald Eve International. W latach 2007-2013 był dyrektorem Biura Sektora Nieruchomości w PZU Asset Management/TFI PZU i odpowiadał m.in. za inwestycje na rynku nieruchomości. We wcześniejszym etapie swojej kariery - jak sam mówi - „zlikwidował Cenzurę”. W latach 2001-2003 kierował projektem budowy nowego biurowca w miejscu dawnego gmachu Cenzury na ul. Mysiej. Jest także licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami. Przed objęciem funkcji wiceprezesa BGK był niezależnym doradcą rynku nieruchomości. W 2013 r. pracował w Banku Gospodarstwa Krajowego, współtworząc koncepcję Funduszu Mieszkań na Wynajem. Był jednym z autorów strategii inwestycyjnej spółki BGK Nieruchomości. Odpowiadał także za jej wdrożenie jako prezes zarządu. W 2016 r. powrócił do BGK i objął stanowisko wiceprezesa zarządu. Odpowiadał za pion działalności zleconej, w tym programy mieszkaniowe. Od 2020 nadzoruje pion sprzedaży i produktów. Jest wiceprzewodniczącym Komitetu Inwestycyjnego Funduszu Inwestycji Samorządowych FIZAN (zarządzanego przez PFR). Do zaangażowania i aktywności inspiruje własnym przykładem. Młodzieży biorącej udział w programach edukacyjnych (m.in. Bankowe Horyzonty) przybliża tematykę finansów i bankowości. Uczy dzieci z domu dziecka jazdy na nartach. Trenował też siatkarzy i siatkarki (najniższy stopień trenerski). Włącza się w prace nad prostym językiem w banku, widzi ogromne korzyści z upraszczania języka w komunikacji na co dzień, a przede wszystkim z klientami. W styczniu 2020 r. w imieniu BGK podpisał deklarację na rzecz upraszczania języka polskiego. W tym samym roku, w październiku, złożył podpis pod deklaracją banków w sprawie standardu prostego języka przygotowaną przez Związek Banków Polskich. Absolwent wydziału Ekonomiczno-Społecznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (d. SGPiS). Ukończył także studia MBA na Politechnice Warszawskiej.
BANK GOSPODARSTWA KRAJOWEGO: Państwowa instytucja finansowa o dużej wiarygodności, specjalizuje się w obsłudze sektora finansów publicznych. Zapewnia ekonomicznie efektywne i operacyjnie skuteczne wspieranie państwowych programów społeczno-gospodarczych oraz samorządowych programów rozwoju regionalnego. Dba o nowoczesność i wysoką jakość oferty oraz podtrzymywanie dobrych relacji z Klientami, elastycznie reagując na ich potrzeby. Misją Banku Gospodarstwa Krajowego jest wspieranie rozwoju społeczno-gospodarczego Polski oraz sektora finansów publicznych w realizacji jego zadań.

Tadeusz Kościński

Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej

Tadeusz Kościński

Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej
Tadeusz Kościński, minister finansów, funduszy i polityki regionalnej. Posiada bogate doświadczenie (ponad 30-letnie, także międzynarodowe) w sektorze bankowym oraz administracji, gdzie zajmował kierownicze stanowiska. Od 1997 r. pełnił funkcję dyrektora w Banku Zachodnim WBK S.A. Wcześniej pracował w Polskim Banku Rozwoju S.A., Banku Przemysłowo-Handlowym, Banku Śląskim, Pomorskim Banku Kredytowym, a także w dwóch bankach w Londynie. Od 27 listopada 2015 r. do 15 stycznia 2018 r. podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju. Od 16 stycznia 2018 r. do 30 czerwca 2019 r. podsekretarz stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii. Od 1 lipca 2019 r. do 15 listopada 2019 r. pełnił funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów. Od 7 stycznia 2019 r. przedstawiciel Prezesa Rady Ministrów w Komisji Nadzoru Finansowego. 15 listopada 2019 r. powołany na stanowisko ministra finansów. Absolwent Goldsmiths University of London. Fundator Fundacji Kresy Historii.
MINISTERSTWO FINANSÓW: Urząd administracji rządowej obsługujący ministra właściwego ds. budżetu państwa, finansów publicznych oraz instytucji finansowych. Jednym z podstawowych zadań MF jest opracowywanie, wykonywanie i kontrolowanie realizacji budżetu państwa. Ponadto ministerstwo zajmuje się systemem finansowania samorządu terytorialnego, sfery budżetowej i bezpieczeństwa państwa oraz zarządza długiem publicznym. MF odpowiada również za realizację dochodów i wydatków budżetu państwa, m.in. dochodów z podatków, a także za współpracę finansową, kredytową i płatniczą z zagranicą oraz realizację przepisów dotyczących ceł. MF wykonuje zadania dotyczące funkcjonowania rynku finansowego, w tym banków, zakładów ubezpieczeń i funduszy inwestycyjnych oraz dotyczące obrotu papierami wartościowymi. Ponadto inicjuje politykę rządu odnośnie rynku papierów wartościowych. MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ odpowiada m.in. za zarządzanie systemem wdrażania Funduszy Europejskich. Do szczegółowych zadań Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej należą sprawy z zakresu działu administracji rządowej w tym rozwój regionalny, który obejmuje m.in. programowanie i koordynację polityki rozwoju oraz zarządzanie systemem Funduszy Europejskich.

Jędrzej Kowalczyk

Prezes Zarządu FANUC Polska Sp. z o.o.

Jędrzej Kowalczyk

Prezes Zarządu FANUC Polska Sp. z o.o.
Jędrzej Kowalczyk, prezes Zarządu FANUC Polska Sp. z o.o., absolwent automatyki i robotyki na Politechnice Gdańskiej. Z polskim oddziałem FANUC związany od stycznia 2009 roku. Początkowo zatrudniony jako inżynier serwisu robotów, w 2010 r. awansował na szefa serwisu robotów, by w 2012 r. stać się doradcą klientów w zakresie robotyzacji produkcji. Szeroka wiedza, pasja i zaangażowanie w pracę przyczyniły się do szybkiego awansu na stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za koordynowanie sprzedaży wszystkich produktów spółki na rynku krajowym, a w kwietniu 2015 r. zaowocowały nominacją na stanowisko prezesa zarządu spółki FANUC Polska. Za główny cel swoich działań uważa aktywne wspieranie polskich producentów w poprawie konkurencyjności rynkowej poprzez zapewnianie im niezawodnych technologii produkcyjnych wraz ze wsparciem polskich inżynierów.
FANUC: Po upływie 60 lat od założenia firmy, mając na koncie ponad 4.4 mln sprzedanych sterowników CNC oraz 750 tys. zainstalowanych robotów na całym świecie, FANUC to czołowy światowy producent rozwiązań do automatyzacji zakładów produkcyjnych. FANUC to jedyna firma w branży, która rozwija i produkuje wszystkie swoje podzespoły we własnej fabryce, a jej produkty osiągają najwyższą jakość i funkcjonalną niezawodność oraz są zawsze dostępne. W ofercie firmy są wszystkie rozwiązania do automatyzacji — roboty przemysłowe, systemy CNC, wycinarki drutowe, maszyny do formowania wtryskowego i pionowe centra obróbki skrawaniem. Dzięki globalnej sieci ponad 264 lokalnych biur na wszystkich kontynentach, FANUC jest w stanie szybko i efektywnie spełnić potrzeby klientów w każdym miejscu na świecie. W Europie firma FANUC dysponuje siecią 29 spółek zależnych, które zapewniają pełny zakres usług sprzedaży, wsparcia technicznego, logistyki i serwisu.

Robert Kroplewski

Kierownik projektu Platforma Cyfrowa Przemysłu Przyszłości w FPPP, Pełnomocnik Ministra Cyfryzacji ds. Społeczeństwa Informacyjnego

Robert Kroplewski

Kierownik projektu Platforma Cyfrowa Przemysłu Przyszłości w FPPP, Pełnomocnik Ministra Cyfryzacji ds. Społeczeństwa Informacyjnego
Robert Kroplewski, kierownik projektu Platforma Cyfrowa Przemysłu Przyszłości w FPPP, pełnomocnik Ministra Cyfryzacji ds. Społeczeństwa Informacyjnego, ekspert, wieloletni praktyk konwergencji technologicznej oraz specjalista w zakresie prawa nowych technologii i ich transferu, mediów elektronicznych i usług komunikacji społecznej, radca prawny. Kierownik projektu Platforma Cyfrowa Przemysłu Przyszłości w FPPP, Pełnomocnik Ministra Cyfryzacji ds. Społeczeństwa Informacyjnego w zakresie polityk i negocjacji w obszarze wpływu transformacji cyfrowej i globalnej konkurencji na produktywność polskiej gospodarki, stosunki zaufania i odporność systemową. Inicjator przystąpienia Polski do grupy państw D9+, włączenia filaru cyfrowego do inicjatywy Trójmorza, budowania transgranicznej zaufanej przestrzeni dostępu do danych, w tym włączenia komponentu swobodnego przepływu i dostępu do danych nieosobowych do umów wolnego handlu oraz rewizji agendy cyfrowej WTO. Koordynator członkostwa Polski i członek zespołu ekspertów w aliansie międzynarodowy GPAI – Globalnym Partnerstwie dla Sztucznej Inteligencji przy OECD. Członek grupy ekspertów wysokiego szczebla ds. strategii AI dla Komisji Europejskiej (AIHLEG), nominowany przez OCED również jako ekspert AI w grupie AIGO. Członek sieci eksperckiej ONEAI oraz AI Policy Observatory przy OECD, ekspert wysokiego szczebla w grupie AHEG przy UNESCO, członek grupy ekspertów AI w CAHAI przy Radzie Europy.
PLATFORMA PRZEMYSŁU PRZYSZŁOŚCI: Inicjatywa powstała, żeby wzmacniać kompetencje i konkurencyjność przedsiębiorstw, prowadzących działalność na terenie Polski, poprzez wspieranie ich transformacji w kierunku przemysłu 4.0. Wspomaga: procesy transformacji cyfrowej, wdrażanie cyfrowych produktów i usług oraz wprowadzanie modeli biznesowych opartych o najnowsze rozwiązania. Jednym z głównych celów inicjatywy jest również wzmacnianie kompetencji kadr dla przemysłu przyszłości. Są to programy szkoleń i nowatorskich sposobów demonstrowania rozwiązań. Działa na rzecz wzmacniania ekosystemu biznesowego tworzonego przez polskie przedsiębiorstwa produkcyjne. Realizuje ten cel, tworząc mechanizmy współdziałania, dzielenia się wiedzą oraz budowania zaufania w relacjach między podmiotami rynkowymi zaangażowanymi w proces transformacji cyfrowej. Podejmowane działania mają angażować firmy do sieciowej współpracy i współtworzenia nowych wartości. Aktywność i wsparcie Platformy kierowane są do prowadzących działalność na terytorium Polski – przedsiębiorców, jednostek zarządzających klastrami innowacyjnymi, podmiotów działających na rzecz innowacyjnej gospodarki oraz partnerów społecznych i gospodarczych.

Piotr Kryjom

Ekspert Platformy Przemysłu Przyszłości

Piotr Kryjom

Ekspert Platformy Przemysłu Przyszłości
Piotr Kryjom, ekspert Platformy Przemysłu Przyszłości, doktor nauk ekonomicznych, absolwent Instytutu Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Administracji i Biznesu Uniwersytetu w Tampere w Finlandii, ekspert z zakresu funduszy Unii Europejskiej i programów wsparcia przedsiębiorczości Ministerstwa Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Mazowieckiej Jednostki Projektów Unijnych, uczestnik misji eksperckich w ramach Programu Partnerstwa Wschodniego na Ukrainę i do Tadżykistanu, specjalista w zakresie wsparcia przedsiębiorstw, funduszy seed capital, funduszy pożyczkowych i poręczeniowych, prac b+r przedsiębiorstw oraz internacjonalizacji. Swoje zainteresowania naukowe i zawodowe koncentruje na rozwoju klastrów przemysłowych oraz optymalizacji łańcuchów wartości. Od ponad 15 lat zawodowo związany z sektorem publicznym, wieloletni pracownik urzędów centralnych oraz agencji rządowych odpowiadających za wydatkowanie środków UE, w których zajmował się przygotowaniem warunków udzielania wsparcia przedsiębiorcom. Ekspert dużych firm doradczych w zakresie przygotowania projektów wspierających rozwój specjalnych stref ekonomicznych oraz eksport polskich przedsiębiorstw. Prywatnie maratończyk, pasjonat kultury skandynawskiej.
PLATFORMA PRZEMYSŁU PRZYSZŁOŚCI: Inicjatywa powstała, żeby wzmacniać kompetencje i konkurencyjność przedsiębiorstw, prowadzących działalność na terenie Polski, poprzez wspieranie ich transformacji w kierunku przemysłu 4.0. Wspomaga: procesy transformacji cyfrowej, wdrażanie cyfrowych produktów i usług oraz wprowadzanie modeli biznesowych opartych o najnowsze rozwiązania. Jednym z głównych celów inicjatywy jest również wzmacnianie kompetencji kadr dla przemysłu przyszłości. Są to programy szkoleń i nowatorskich sposobów demonstrowania rozwiązań. Działa na rzecz wzmacniania ekosystemu biznesowego tworzonego przez polskie przedsiębiorstwa produkcyjne. Realizuje ten cel, tworząc mechanizmy współdziałania, dzielenia się wiedzą oraz budowania zaufania w relacjach między podmiotami rynkowymi zaangażowanymi w proces transformacji cyfrowej. Podejmowane działania mają angażować firmy do sieciowej współpracy i współtworzenia nowych wartości. Aktywność i wsparcie Platformy kierowane są do prowadzących działalność na terytorium Polski – przedsiębiorców, jednostek zarządzających klastrami innowacyjnymi, podmiotów działających na rzecz innowacyjnej gospodarki oraz partnerów społecznych i gospodarczych.

Paweł Ławecki

Wiceprezes Zarządu Chmury Krajowej

Paweł Ławecki

Wiceprezes Zarządu Chmury Krajowej
Paweł Ławecki, wiceprezes zarządu Chmury Krajowej, manager z ponad 14-letnim doświadczeniem międzynarodowym w doradztwie strategicznym zdobytym w największych firmach konsultingowych. Przez całą swoją karierę realizował zróżnicowane projekty na styku technologii i biznesu dla klientów z sektora bankowego, ubezpieczeniowego, technologicznego i energetycznego. Obecnie w Chmurze Krajowej odpowiada za rozwój kanału sprzedaży rynku komercyjnego, MŚP oraz partnerów. Wcześniej ponad 10 lat spędził w praktyce Technology & Digital Transformation w The Boston Consulting Group, początkowo w Londynie, następnie w Warszawie. Przed dołączeniem do BCG zdobywał doświadczenie w londyńskim oddziale Accenture pełniąc rolę konsultanta w grupie Infrastructure Technology & Operations. Z wykształcenia magister inżynier Elektroniki i Telekomunikacji, ukończył Politechnikę Poznańską.
CHMURA KRAJOWA: Jest najbardziej wyspecjalizowanym dostawcą rozwiązań chmury obliczeniowej na polskim rynku. Misją Chmury Krajowej jest udostępnianie platformy technologicznej, która przyczynia się do przyspieszenia transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw i instytucji publicznych oraz wzrostu innowacyjności polskiej gospodarki.

Olga Ewa Semeniuk

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, Pełnomocnik Rządu ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Olga Ewa Semeniuk

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, Pełnomocnik Rządu ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw
Olga Ewa Semeniuk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, pełnomocnik rządu ds. małych i średnich przedsiębiorstw, na stanowisko powołana 17 sierpnia 2021 r. Od 2 stycznia 2020 r. pełniła funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju, a następnie w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii. Jednocześnie pełni tez funkcję pełnomocnika rządu ds. małych i średnich przedsiębiorstw Olga Ewa Semeniuk, ur. 5 grudnia 1988 r. w Warszawie, jest absolwentką Międzywydziałowych Studiów Wschodniosłowiańskich na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Administracji i Nauk Społecznych na Politechnice Warszawskiej. Ponadto, ukończyła studium dla przyszłych liderów służby publicznej w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego. Ma wieloletnie doświadczenie w administracji rządowej. W latach 2016-2019 pracowała w Ministerstwie Obrony Narodowej i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W trakcie studiów odbyła staż w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Od 2018 r. jest radną m.st. Warszawy i przewodniczącą Komisji Samorządowej i Integracji Europejskiej. W latach 2014-2018 była radną Dzielnicy Wola, gdzie kierowała Komisją Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego i Działalności Gospodarczej. Od 2011 r. współpracuje z Polonią i Polakami za Granicą. W latach 2011–2016 pracowała w organizacjach pozarządowych, w tym w Europejskim Instytucie na rzecz Demokracji (EID) i Fundacji Wolność i Demokracja. Konsultant OBWE. Koordynator kilku projektów, w tym: projektu pt. „Strażnicy Narodowej Pamięci”, biegu „Pamięć Żołnierzy Wyklętych - Bieg Tropem Wilczym”. Zaangażowana jest też w szeroko pojęte inicjatywy związane ze wspieraniem Polaków na Wschodzie.
MINISTERSTWO ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII: Urząd administracji rządowej zapewniający obsługę Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii. Obszary działalności to: gospodarka, praca, budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, a także turystyka.

Tomasz Staszelis

Chief Digital Officer, Grupa Polpharma

Tomasz Staszelis

Chief Digital Officer, Grupa Polpharma
Tomasz Staszelis, chief digital officer Grupy Polpharma, ekspert w obszarze cyfryzacji i zarządzania IT. Swoje doświadczenie zdobył na kierowniczych stanowiskach w dużych polskich i zagranicznych firmach takich jak Coca-Cola, Elbrewery, Grupa Żywiec, Heineken, Walgreens Boots Alliance. Jego specjalności to: cyfrowa transformacja, strategia IT integralna ze strategią biznesową firmy, zarządzanie procesami biznesowymi i procesy integracji w połączeniach firm. W ciągu 14 lat pracy za granicą zdobył rozległe doświadczenie w zarządzaniu w środowisku zróżnicowanym kulturowo oraz w międzynarodowych połączeniach firm. Jest absolwentem Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej oraz MBA na Uniwersytecie Strythclyde i Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył również Executive MBA w INSEAD.
GRUPA POLPHARMA: Największy polski producent leków i jedna z wiodących firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki dynamicznemu rozwojowi, ekspansji zagranicznej oraz inwestycjom kapitałowym, Polpharma stała się silną, międzynarodową grupą farmaceutyczną, zatrudniającą ponad 7500 pracowników i oferującą nowoczesne leki, substancje oraz innowacyjne rozwiązania dla pacjentów i partnerów biznesowych z całego świata. Fabryki Grupy Polpharma opuszcza rocznie około 400 mln opakowań leków, które pomagają ludziom w 35 krajach. Z kolei substancje farmaceutyczne trafiają do ponad 60 krajów, w tym na zaawansowane rynki Stanów Zjednoczonych, Japonii i Korei.

Paweł Śliwowski

Kierownik zespołu strategii, Polski Instytut Ekonomiczny

Paweł Śliwowski

Kierownik zespołu strategii, Polski Instytut Ekonomiczny
Paweł Śliwowski, kierownik zespołu strategii, Polski Instytut Ekonomiczny, specjalizuje się w analizach i badaniach na potrzeby projektowania, wdrażania i ewaluacji polityk publicznych. Wcześniej związany z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych Uniwersytetu Warszawskiego oraz EGO s.c. Uczestniczył w kilkudziesięciu projektach badawczych, ewaluacyjnych i szkoleniowych m.in. dla Komisji Europejskiej, Europejskiego Banku Inwestycyjnego, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz innych instytucji publicznych.
POLSKI INSTYTUT EKONOMICZNY: Podmiot zajmuje się on dostarczaniem analiz i ekspertyz do realizacji Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, a także popularyzacją polskich badań naukowych z zakresu nauk ekonomicznych i społecznych w kraju oraz za granicą. Dorobek naukowy Polskiego Instytutu Ekonomicznego należy uznawać za dobro publiczne. Każdy ma prawo do cytowania i rozpowszechniania naszych badań bez uprzedniej zgody. Prosimy jedynie o podanie pełnego źródła i autorów publikacji.