NOWY TERMIN: 8-9 czerwca 2021!!! 🔥📣🔥📣  

Organizator: Grupa MTP

Prelegenci

Piotr Arak

Analityk społeczno-gospodarczy, Dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego

Piotr Arak

Analityk społeczno-gospodarczy, Dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego
Piotr Arak, analityk społeczno-gospodarczy, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Wcześniej pracował w firmie doradczej Deloitte, centrum analitycznym Polityka Insight, Programie Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji oraz w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Absolwent polityki społecznej, studiów podyplomowych z metod statystycznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów MBA w Szkole Głównej Handlowej i na Uniwersytecie Montrealskim. W trakcie doktoratu z polityki publicznej na Uniwersytecie Warszawskim. Autor i współautor wielu badań z obszaru cyfryzacji, ekonomiki zdrowia i polityki gospodarczej
POLSKI INSTYTUT EKONOMICZNY: Instytut zajmuje się on dostarczaniem analiz i ekspertyz do realizacji Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, a także popularyzacją polskich badań naukowych z zakresu nauk ekonomicznych i społecznych w kraju oraz za granicą. Dorobek naukowy Polskiego Instytutu Ekonomicznego należy uznawać za dobro publiczne. Każdy ma prawo do cytowania i rozpowszechniania naszych badań bez uprzedniej zgody. Prosimy jedynie o podanie pełnego źródła i autorów publikacji.

Dominika Bettman

Prezeska Zarządu, Dyrektorka Digital Industries, Siemens Polska

Dominika Bettman

Prezeska Zarządu, Dyrektorka Digital Industries, Siemens Polska
Dominika Bettman, prezeska Zarządu, dyrektorka Digital Industries Siemens Polska. Z Siemensem związana od blisko 25 lat. Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Advanced Management Program IESE w Barcelonie. Ekonomistka z wykształcenia, humanistka z natury. Orędowniczka społecznej odpowiedzialności biznesu, aktywizacji kobiet (głównie w naukach i branżach technologicznych); propagatorka idei różnorodności i zarządzania włączającego. Przedkłada czyny nad słowa, jest więc aktywnie obecna w gremiach i inicjatywach, których działania są zgodne z kanonem jej wartości. Przewodniczy Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jest wiceprezydentką Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, członkinią rady programowej OEES, przewodnicząca Rady Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji oraz zasiada w Radzie Dostępności powołanej przez Ministra Inwestycji i Rozwoju. W kwietniu 2019 roku powołana przez Senat Politechniki Warszawskiej do Rady Uczelni. Wierzy w to, co robi. Robi to, w co wierzy.
SIEMENS POLSKA: Polska spółka globalnego koncernu, utworzona w 1991 roku. Na polskim rynku oferuje rozwiązania i produkty Siemensa, a także usługi inżynieryjne, doradcze i serwisowe z zakresu automatyki przemysłowej i napędów, automatyki budynkowej, wytwarzania energii oraz jej przesyłu i rozdziału.

Przemysław Cieszyński

Członek Zarządu, Bank Gospodarstwa Krajowego

Przemysław Cieszyński

Członek Zarządu, Bank Gospodarstwa Krajowego
Przemysław Cieszyński, członek Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego. Jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej, gdzie studiował na Wydziale Informatyki i Zarządzania. Ukończył program MBA na Vanderbilt University w Nashville, TN (USA). Doświadczenie zawodowe zdobywał na stanowiskach menadżerskich w: Pepsico, Polcard (członek Zarządu), Telewizja Polska S.A. oraz ostatnio OT Port Gdynia (Grupa OT Logistics). Jako doświadczony konsultant prowadził projekty realizowane przez firmy Accenture, CII Group i Raitaro. Będąc Starszym Managerem w Accenture prowadził projekty i programy dla wiodących polskich i międzynarodowych organizacji z branży usług finansowych. Firma doradcza Raitaro, której był wspólnikiem, prowadziła projekty restrukturyzacyjne i wdrożeniowe m.in. dla: Ströer Polska, BCT Gdynia, Sokółka Okna i Drzwi oraz Grupa Energa. Od 2006 r. zasiadał również w Radach Nadzorczych spółek notowanych na GPW, w tym: Sygnity S.A., Ciech S.A., Yawal S.A., Bomi S.A., TC Dębica S.A. oraz JSW S.A.
BANK GOSPODARSTWA KRAJOWEGO: Państwowy bank rozwoju, którego misją jest wspieranie rozwoju społeczno-gospodarczego Polski oraz sektora publicznego w realizacji jego zadań. Bank jest partnerem finansowym aktywnie wspierającym przedsiębiorczość i efektywne wykorzystywanie programów rozwojowych. Jest jednocześnie inicjatorem i uczestnikiem współpracy między biznesem, sektorem publicznym i instytucjami finansowymi. Bank odgrywa znaczącą rolę, wraz z innymi instytucjami rozwoju, w realizacji Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, przyjętej przez Radę Ministrów 14 lutego 2017 roku, która jest kluczowym dokumentem państwa polskiego w średnio- i długofalowej polityce gospodarczej.

Adam Drewniany

prezes Zarządu, South Bay Solutions

Adam Drewniany

prezes Zarządu, South Bay Solutions
Adam Drewniany, prezes Zarządu, South Bay Solutions. Urodził się i spędził młodość w Polsce. W 1978 r. przeprowadził się do Stanów Zjednoczonych. Po pierwszych 2 latach pobytu w Nowym Jorku zdecydował się na zapuszczenie swoich korzeni w San Francisco Bay Area, gdzie nadal mieszka. Od początku 2000 roku był ściśle związany z awangardą firm produkujących zaawansowane technologie w Dolinie Krzemowej. W tym czasie z powodzeniem zrealizował tysiące indywidualnych projektów. Jego zamiłowanie do najnowocześniejszych technologii miało również wpływ na zaangażowanie w najnowsze osiągnięcia w zakresie magazynowania energii.
SOUTH BAY SOLUTIONS: Firma South Bay Solutions firma South Bay Solutions przyczyniła się do wprowadzenia na rynek flagowego samochodu Tesli, modelu S. Od tego czasu jest wyłącznym dostawcą głównych komponentów akumulatorów do wszystkich modeli S i X Tesla, jakie kiedykolwiek wydano w dowolnym miejscu na świecie. W ciągu ostatnich dwóch dekad Adam Drewniany był filarem wielu innowacyjnych procesów w technologiach medycznych. Jego znani partnerzy to Intuitive Surgical, który był pionierem w dziedzinie technologii robotycznych firmy Vinci, opierając się na częściach pochodzących z South Bay Solutions. Adam Drewniany od samego początku uczestniczył w tworzeniu laserowej chirurgii refrakcyjnej oka, w czasach, gdy technologia ta istniała pod nazwą Lasik aż do dziś, kiedy dostawy Adama trafiają do giganta technologii medycznej Johnson & Johnson. W kultowym otoczeniu Doliny Krzemowej Adam Drewniany od dawna jest producentem zaawansowanego sprzętu, używanego do produkcji płytek krzemowych - podstawowego elementu budulcowego dla przemysłu półprzewodników. Najwięksi gracze w tej dziedzinie, tacy jak Intel czy Applied Materials, nadal ufają firmie oraz jego rozwiązaniom. Jego zamiłowanie do najnowocześniejszych technologii miało również wpływ na zaangażowanie w najnowsze osiągnięcia w zakresie magazynowania energii. Adam's South Bay Solutions Gdańsk jest obecnie częścią Northvolt, największego, pierwszego i jedynego ekologicznego producenta przemysłowych i samochodowych systemów akumulatorowych. Northvolt Poland, Inc. z siedzibą w Gdańsku odpowiada za produkcję modułów akumulatorowych dla przemysłu poszukującego czystych źródeł energii. Kolejne z jego ostatnich przedsięwzięć, E-bility Poland, łączy niemiecki design z polską fabryką, aby produkować pełnowymiarowe skutery miejskie, które wkrótce będą sprzedawane na całym świecie. Adam Drewniany jest powszechnie ceniony w Dolinie Krzemowej za swoją wyjątkową wiedzę, zdolność do rozwiązywania pozornie nierozwiązywalnych problemów i nienaganną jakość produktów.

Paweł Jakubik

Członek Zarządu, Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Microsoft Polska

Paweł Jakubik

Członek Zarządu, Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Microsoft Polska
Paweł Jakubik, członek Zarządu, dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Microsoft Polska. Członek Leadership Team w polskim oddziale Microsoft. Poprzednio w ramach polskiego Microsoft przez 4 lata prowadził Dział Usług i Konsultingu. Wspólnie z zespołem odpowiadał za doradztwo, wdrożenia i utrzymanie usług u największych klientów w sektorach: publicznym, bankowości i ubezpieczeń, energetycznym i przemysłowym oraz branżach takich jak sprzedaż, dystrybucja i produkcja. Wcześniej prowadził Dział Bankowości i Ubezpieczeń w Microsoft Enterprise – dziale, który zajmował się obsługą największych polskich banków i firm ubezpieczeniowych. Swoje ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe dzieli na dwa okresy: biznesowy i technologiczny. Przez pierwsze trzynaście lat kariery zawodowej organizował i prowadził sieci sprzedaży, działy szkoleń i marketingu w sektorze finansowym. W Gerling Polska Życie był Dyrektorem Sprzedaży. W Zurich TUnŻ odpowiadał za segment klienta korporacyjnego. Pełnił funkcje członka zarządu Inter Polska odpowiedzialnego za sprzedaż, marketing i szkolenia. Po przejściu z biznesu do IT w latach 2005-2009 kierował działem sprzedaży i marketingu w Software AG. Podczas fuzji z webMethods odpowiadał za obszar procesów biznesowych i middle ware.
MICROSOFT: Firma napędza cyfrową transformację w erze inteligentnej chmury (Intelligent Cloud) oraz inteligentnych urządzeń (Intelligent Edge). Misją firmy jest umożliwianie każdej osobie i organizacji na świecie, by osiągały więcej. Microsoft dostarcza platformę rozwiązań, które są dla innych fundamentem do rozwoju – lepszego życia obywateli, transformacji polskich przedsiębiorstw, szkół, urzędów i ekspansji polskich firm IT – Partnerów Microsoft – którzy tworzą własne rozwiązania w oparciu o technologię Microsoft. Aspiracją firmy w Polsce jest przyczynianie się do powstania Polskiej Doliny Cyfrowej, w której technologia pozwala akcelerować rozwój polskich przedsiębiorstw i organizacji. Microsoft konsekwentnie zmienia sposób, w jaki ludzie żyją, pracują, uczą się i bawią, a także czerpią z czasu wolnego i komunikują się za pomocą technologii. Jako lider w obszarze cloud computingu, firma nieustannie tworzy nowe usługi i rozwiązania chmurowe oraz mechanizmy AI, które pomagają w transformacji instytucji, przedsiębiorstw oraz całych gałęzi gospodarki. Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W Polsce Microsoft jest reprezentowany przez blisko 500 menedżerów i specjalistów, którzy na co dzień wspierają klientów i partnerów firmy w cyfrowej transformacji.

Małgorzata Jarosińska-Jedynak

Minister Funduszy i Polityki Regionalnej

Małgorzata Jarosińska-Jedynak

Minister Funduszy i Polityki Regionalnej
Małgorzata Jarosińska-Jedynak, Minister Funduszy i Polityki Regionalnej od 15 listopada 2019 roku. Minister Małgorzata Jarosińska-Jedynak od 29 listopada 2018 r. do 15 listopada 2019 r. pełniła funkcję Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. Zajmowała się między innymi wdrażaniem funduszy unijnych na innowacje (Program Inteligentny Rozwój), cyfryzację (Program Polska Cyfrowa) i kapitał ludzki (Program Wiedza Edukacja Rozwój). Do jej obowiązków należał też nadzór nad programem Dostępność Plus, była współautorką ustawy o dostępności. Koordynowała realizację programów dofinansowanych z funduszy norweskich i szwajcarskich. Od początku swojej kariery związana jest z samorządem. Przez kilkanaście lat zajmowała się funduszami unijnymi, rozwojem regionalnym i wsparciem przedsiębiorczości. Przez 10 lat pracowała w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, gdzie przeszła wszystkie szczeble – od inspektora do dyrektora Departamentu Wspierania Przedsiębiorczości. Wcześniej zatrudniona w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim i Urzędzie Gminy i Miasta Tyczyn. Jest absolwentką Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Rzeszowskiej, gdzie uzyskała dyplom magistra inżyniera w specjalności inżynieria komunalna. Ukończyła też Studia podyplomowe z zakresu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy na tej samej uczelni.
MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ: Urząd administracji rządowej zapewniającym obsługę Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej w zakresie działu administracji rządowej - rozwój regionalny. Ministerstwo powstało na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej odpowiada m.in. za: zarządzanie systemem wdrażania Funduszy Europejskich oraz rozwój regionalny. Dział rozwój regionalny obejmuje m.in. programowanie i koordynację polityki rozwoju oraz zarządzanie systemem Funduszy Europejskich.

Robert Jastrzębski

Sales Director, Europa Systems

Robert Jastrzębski

Sales Director, Europa Systems
Robert Jastrzębski, sales director w Europa Systems, ekspert z 15 letnim doświadczeniem w obszarach automatyzacji i robotyzacji procesów magazynowo – produkcyjnych z zastosowaniem robotów przemysłowych, kolaboracyjnych, a także systemów transportu wewnętrznego jak AGV oraz AIV. W 2017 roku dołączył do zespołu Europa Systems. Współautor innowacyjnych rozwiązań systemów automatycznego oraz autonomicznego handlingu i dystrybucji materiałów. Mentor standaryzacji i rozwiązań ukierunkowanych do produkcji wieloseryjnej. Absolwent Politechniki Warszawskiej wydziału Mechatroniki specjalizacji Automatyki i Robotyki z dyplomem realizowanym na HTW Dresden.
EUROPA SYSTEMS: Firma złożona z zespołu 170 inżynierów, techników i wysokiej klasy specjalistów. Ma ponad 20 letnie doświadczenie zdobyte dzięki realizacji setek projektów dla klientów w 35 krajach. Dostarcza światowej klasy rozwiązania z obszaru automatyzacja procesów logistyczno - magazynowych, zapewnia klientom komplesową intralogistykę.

Michał Kaźmierczak

Dyrektor Biznesu Robotyki i Automatyki Dyskretnej ABB

Michał Kaźmierczak

Dyrektor Biznesu Robotyki i Automatyki Dyskretnej ABB
Michał Kaźmierczak, dyrektor Biznesu Robotyki i Automatyki Dyskretnej ABB. W ABB od początku 2019 roku. Manager z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze automatyzacji produkcji. W ABB odpowiada za budowanie strategii rozwoju oferty i sprzedaży robotów przemysłowych, modułowych systemów produkcyjnych oraz usług w zakresie robotyzacji produkcji. Wraz ze swoim zespołem pracuje nad tworzeniem inteligentnych rozwiązań, które wspierają producentów w zwiększaniu wydajności operacyjnej oraz poprawie jakości ich wyrobów.
ABB: Wiodąca globalna firma inżynieryjna, która stymuluje transformację gospodarek i społeczeństw, budując ich przyszłość w sposób wydajny i zrównoważony. Wzbogacając produkty elektryfikacji, robotyki, automatyki i systemów napędowych o inteligentne oprogramowanie, ABB wyznacza nowe granice technologii i poziomy efektywności. Za sukcesem firmy stoją 144 tys. utalentowanych pracowników w ponad 100 krajach, którzy kontynuują trwającą ponad 130 lat historię ABB.

Piotr Kryjom

Ekspert Platformy Przemysłu Przyszłości

Piotr Kryjom

Ekspert Platformy Przemysłu Przyszłości
Piotr Kryjom, ekspert Platformy Przemysłu Przyszłości, doktor nauk ekonomicznych, absolwent Instytutu Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Administracji i Biznesu Uniwersytetu w Tampere w Finlandii, ekspert z zakresu funduszy Unii Europejskiej i programów wsparcia przedsiębiorczości Ministerstwa Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Mazowieckiej Jednostki Projektów Unijnych, uczestnik misji eksperckich w ramach Programu Partnerstwa Wschodniego na Ukrainę i do Tadżykistanu, specjalista w zakresie wsparcia przedsiębiorstw, funduszy seed capital, funduszy pożyczkowych i poręczeniowych, prac b+r przedsiębiorstw oraz internacjonalizacji. Swoje zainteresowania naukowe i zawodowe koncentruje na rozwoju klastrów przemysłowych oraz optymalizacji łańcuchów wartości. Zawodowo związany z sektorem publicznym, wieloletni pracownik urzędów centralnych oraz agencji rządowych odpowiadających za wydatkowanie środków UE, w których zajmował się przygotowaniem warunków udzielania wsparcia przedsiębiorcom. Ekspert dużych firm doradczych w zakresie przygotowania projektów wspierających rozwój specjalnych stref ekonomicznych oraz eksport polskich przedsiębiorstw. Prywatnie maratończyk, pasjonat kultury skandynawskiej.
PLATFORMA PRZEMYSŁU PRZYSZŁOŚCI: platforma powstała, żeby wzmacniać kompetencje i konkurencyjność przedsiębiorstw, prowadzących działalność na terenie Polski, poprzez wspieranie ich transformacji w kierunku przemysłu 4.0. Wspomaga: procesy transformacji cyfrowej, wdrażanie cyfrowych produktów i usług oraz wprowadzanie modeli biznesowych opartych o najnowsze rozwiązania. Jednym z głównych celów inicjatywy jest również wzmacnianie kompetencji kadr dla przemysłu przyszłości. Są to programy szkoleń i nowatorskich sposobów demonstrowania rozwiązań. Działamy na rzecz wzmacniania ekosystemu biznesowego tworzonego przez polskie przedsiębiorstwa produkcyjne. Realizujemy ten cel, tworząc mechanizmy współdziałania, dzielenia się wiedzą oraz budowania zaufania w relacjach między podmiotami rynkowymi zaangażowanymi w proces transformacji cyfrowej. Podejmowane działania mają angażować firmy do sieciowej współpracy i współtworzenia nowych wartości. Naszą aktywność i wsparcie kierujemy do prowadzących działalność na terytorium Polski – przedsiębiorców, jednostek zarządzających klastrami innowacyjnymi, podmiotów działających na rzecz innowacyjnej gospodarki oraz partnerów społecznych i gospodarczych

Cezariusz Lesisz

Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.

Cezariusz Lesisz

Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.
Cezariusz Lesisz, prezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. , absolwent Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Ukończył studia magisterskie na kierunku Finanse i rachunkowość oraz podyplomowe - Prawo dla menedżera. Studiował także Budownictwo Lądowe na Politechnice Wrocławskiej. Złożył egzamin dla kandydatów na członków rad nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Przez ponad 20 lat aktywnie działał w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i USA. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej, zarządzaniu jednostkami organizacyjnymi oraz w nadzorze spółek prawa handlowego. Pracował także w sektorze bankowym (BZ WBK S.A.) oraz w administracji rządowej (Ministerstwo Finansów). Dzięki długoletniemu doświadczeniu zawodowemu posiada kompetencje w zakresie zarządzania procesami biznesowymi w przedsiębiorstwach, negocjacji oraz realizacji projektów restrukturyzacyjnych, rozwojowych i innowacyjnych. Dysponuje również szeroką wiedzą dotyczącą specyfiki amerykańskich procesów społeczno-gospodarczych. Od grudnia 2016 r. do listopada 2018 r. był członkiem Rady Nadzorczej Agencji Rozwoju Przemysłu S.A, natomiast w latach 2017-2018 przewodniczył Radzie Nadzorczej Totalizatora Sportowego Sp. z o.o. Od 01.09.2019 jest członkiem Rady Nadzorczej KGHM Metraco S.A.
AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU: ARP S.A. jest spółką akcyjną w nadzorze Prezesa Rady Ministrów ze 100-procentowym udziałem Skarbu Państwa. Wspierając przedsiębiorstwa w prowadzeniu i rozwijaniu działalności, a także w realizacji procesów restrukturyzacji, odgrywa ważną rolę w zwiększaniu konkurencyjności polskiej gospodarki. Szeroki wachlarz instrumentów wsparcia obejmuje zarówno produkty finansowe, jak i pozafinansową pomoc w realizacji przedsięwzięć, m.in. poprzez udostępnianie terenów inwestycyjnych i obiektów produkcyjnych w ramach zarządzanych przez ARP Specjalnych Stref Ekonomicznych. Spółka łączy także partnerów zainteresowanych nawiązaniem współpracy przy realizacji projektów innowacyjnych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i unikalnym na polskim rynku kompetencjom, ARP wypracowała indywidualne podejście do oceny projektów, pozwalające dostrzec szanse biznesowe w obszarach, które inni postrzegają jako mało atrakcyjne lub zbyt ryzykowne. W ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju ARP współpracuje z kluczowymi polskimi instytucjami wspierającymi przedsiębiorców oraz dostarcza pakiety rozwiązań w odpowiedzi na bieżące potrzeby i wyzwania biznesowe.

Zbigniew Leszczyński

Członek Zarządu PKN ORLEN

Zbigniew Leszczyński

Członek Zarządu PKN ORLEN
Zbigniew Leszczyński jest Członkiem Zarządu PKN ORLEN od 8 lutego 2016 roku. Na posiedzeniu w dniu 29 czerwca 2017 roku Rada Nadzorcza powołała Pana Zbigniewa Leszczyńskiego na stanowisko Członka Zarządu na kolejną kadencję. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Rachunkowość i Finanse. Ukończył podyplomowe studia Zarządzanie Spółką na Rynku Unii Europejskiej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Projektowanie i Eksploatacja Sieci Komputerowych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Zarządzanie Projektami w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Posiada bogate doświadczenie menedżerskie w branży paliwowej. Związany z Grupą ORLEN od kilkunastu lat, odpowiadał m.in. za logistykę, budowę i rozwój sieci stacji paliw oraz sprzedaż i rozwój hurtowej sprzedaży produktów rafineryjnych i petrochemicznych. Wdrożył także wiele strategicznych dla Koncernu projektów. Pełnił również m.in. funkcję Prezesa Zarządu Wodociągów i Kanalizacji w Opolu Sp. z o.o., Prezesa Zarządu Rynex Sp. z o.o., Prezesa Zarządu Wisła Płock S.A. oraz Dyrektora Pionu ds. Sprzedaży i Marketingu w Kompanii Węglowej S.A. Prowadził także własną działalność gospodarczą w zakresie doradztwa, nadzoru oraz prowadzenia projektów. Zbigniew Leszczyński sprawował funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej ORLEN Deutschland GmbH, Przewodniczącego oraz Członka Rady Nadzorczej Unipetrol oraz Przewodniczącego Rady Nadzorczej ORLEN Paliwa. Obecnie piastuje stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego oraz pełni funkcję Członka Zarządu w Stowarzyszeniu European Petroleum Refiners Association.
PKN ORLEN: Firma jest nowoczesnym graczem na rynku paliw i energetyki, największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Grupa ORLEN prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. Oferta Grupy ORLEN to ponad 50 najwyższej jakości produktów petrochemicznych i rafineryjnych. Nasze produkty docierają na 6 kontynentów do ponad 90 krajów. PKN ORLEN jest również liczącym się graczem na rynku energii w Polsce, a zarazem największym przemysłowym producentem energii elektrycznej dysponującym mocami na poziomie 1,9 GWe. W obszarze wydobycia Koncern dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P), które na koniec 2018 roku wyniosły ok. 211 mln boe. ORLEN nieprzerwanie od kilku lat uznawany jest najcenniejszą marką w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł. PKN ORLEN jest także jedyną w regionie firmą, która otrzymała już siódmy raz z rzędu prestiżowy tytuł The Most Ethical Company, przyznawany przez amerykański Ethisphere Institute.

Adam Marciniak

Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego SA nadzorujący Obszar Informatyki

Adam Marciniak

Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego SA nadzorujący Obszar Informatyki
Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego SA nadzorujący Obszar Informatyki, z Grupą PKO Banku Polskiego SA związany od 2011 roku - w latach 2011-2017 dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji PKO Banku Polskiego SA, od 2011 do 2014 wiceprezes Inteligo Financial Services SA., do 2017 roku Członek Rady Nadzorczej PKO Banku Hipotecznego SA i obecnie Przewodniczący Rad Nadzorczych: PKO BP Finat sp. z o.o. oraz Operator Chmury Krajowej sp. z o.o. Wcześniej Dyrektor Operacyjny Biura Rozwoju i Zarządzania Kanałami Elektronicznymi w banku Pekao SA oraz Dyrektor Departamentu Informatyki w Centralnym Domu Maklerskim Pekao SA. Przewodniczy prezydium Rady ds. Bankowości Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Na przełomie 2015/2016 współtworzył Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa. Laureat licznych branżowych nagród i wyróżnień. Został uhonorowany tytułem „Ambasadora Gospodarki Elektronicznej”, przyznanym podczas X Kongresu Gospodarki Elektronicznej oraz Diamentem CIO przyznanym przez jury konkursu CIO Roku 2015, IDG Poland SA. Jest zdobywcą nagrody specjalnej „Innowator rynku bankowego 2015 roku” Miesięcznika Finansowego BANK i Medalu Mikołaja Kopernika Związku Banków Polskich w 2016 roku. Zdobył również tytuł „Lider Cyfryzacji Sektora Bankowego 2018” nadany przez Członków Forum Technologii Bankowych 2018 za osiągnięcia i projekty realizowane w ramach Grupy PKO Banku Polskiego SA jak również dla całego sektora bankowego. Absolwent Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, Politechniki Warszawskiej oraz Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie.
BANK POLSKI SA: Bank od 100 lat codziennie dostarcza klientom rozwiązania finansowe. Jest jednym z największych banków w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma stawia na zrównoważony rozwój. Prowadząc biznes w sposób odpowiedzialny odpowiada na potrzeby różnych grup interesariuszy: klientów, pracowników, akcjonariuszy oraz lokalnych społeczności i partnerów biznesowych. PKO Bank Polski kieruje się zasadą zrównoważonego rozwoju i przywiązuje coraz większą wagę do sposobu wykorzystywania zasobów naturalnych. Bank jest jednym z sygnatariuszy Karty Odpowiedzialności Ekologicznej Przedsiębiorców i Pracodawców w Polsce.

Łukasz Niesłuchowski

Członek Zarządu, Country Sales Director, Rockwell Automation

Łukasz Niesłuchowski

Członek Zarządu, Country Sales Director, Rockwell Automation
Łukasz Niesłuchowski, członek Zarządu, Country Sales Director, Rockwell Automation. Pasjonat technologii i innowacyjnych rozwiązań od ponad piętnastu lat związany z przemysłem. Jako praktyk szczególnie interesuje się wpływem rozwoju technologii na funkcjonowanie przedsiębiorstw, pamiętając o wielu wymiarach tej cyfrowej transformacji: proces, technologia, ludzie. Będąc ekspertem w dziedzinie automatyki przemysłowej wspiera klientów w zakresie ich rozwoju i zwiększania przewagi konkurencyjnej dzięki najnowszym technologiom i systemom. Dzięki wykształceniu oraz wieloletniemu doświadczeniu zyskał wyjątkową perspektywę oceny i możliwość analizy przebiegu procesu digitalizacji w różnych firmach, z którymi współpracuje.
ROCKWELL AUTOMATION: Największa firma na świecie zajmująca się automatyką przemysłową. Flagowe marki produktów to Allen-Bradley® i FactoryTalk®. Firma poprzez zintegrowane działania łącząc wiedzę z najnowszymi technologiami zapewnia Klientom – firmom przemysłowym zwiększenie produktywności.

Katarzyna Nosalska

Członek Zarządu Platformy Przemysłu Przyszłości

Katarzyna Nosalska

Członek Zarządu Platformy Przemysłu Przyszłości
Katarzyna Nosalska, członek Zarządu Platformy Przemysłu Przyszłości , ekspert Przemysłu 4.0 w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii (obecnie Ministerstwo Rozwoju). Specjalizuje się w doradztwie strategicznym z zakresu cyfryzacji firm z branży przemysłowej. Współpracowała z wieloma dostawcami technologii dla przemysłu. Katarzyna Nosalska jest doświadczonym menadżerem. Przez kilkanaście lat związana z rynkiem wydawniczym o tematyce technicznej, gdzie była odpowiedzialna za projekty sprzedażowo-marketingowe. Zdobywała również doświadczenie zawodowe w firmach produkcyjnych oraz branży energetycznej. Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na kierunku automatyka i robotyka. Studiowała również zarządzanie produkcją na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Jest wykładowcą i doktorantem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w dziedzinie zarządzania i cyfryzacji.
PLATFORMA PRZEMYSŁU PRZYSZŁOŚCI: Platforma powstała, żeby wzmacniać kompetencje i konkurencyjność przedsiębiorstw, prowadzących działalność na terenie Polski, poprzez wspieranie ich transformacji w kierunku przemysłu 4.0. Wspomaga: procesy transformacji cyfrowej, wdrażanie cyfrowych produktów i usług oraz wprowadzanie modeli biznesowych opartych o najnowsze rozwiązania. Jednym z głównych celów inicjatywy jest również wzmacnianie kompetencji kadr dla przemysłu przyszłości. Są to programy szkoleń i nowatorskich sposobów demonstrowania rozwiązań. Działamy na rzecz wzmacniania ekosystemu biznesowego tworzonego przez polskie przedsiębiorstwa produkcyjne. Realizujemy ten cel, tworząc mechanizmy współdziałania, dzielenia się wiedzą oraz budowania zaufania w relacjach między podmiotami rynkowymi zaangażowanymi w proces transformacji cyfrowej. Podejmowane działania mają angażować firmy do sieciowej współpracy i współtworzenia nowych wartości. Naszą aktywność i wsparcie kierujemy do prowadzących działalność na terytorium Polski – przedsiębiorców, jednostek zarządzających klastrami innowacyjnymi, podmiotów działających na rzecz innowacyjnej gospodarki oraz partnerów społecznych i gospodarczych.

Andrzej Soldaty

Prezes Zarządu Platformy Przemysłu Przyszłości

Andrzej Soldaty

Prezes Zarządu Platformy Przemysłu Przyszłości
Andrzej Soldaty, prezes Zarządu Platformy Przemysłu Przyszłości, ekspert automatyzacji przemysłu, prezes Platformy Przemysłu Przyszłości, twórca ruchu społecznego „Inicjatywa dla Polskiego Przemysłu 4.0”, który działa na rzecz transformacji krajowego sektora przemysłowego. Od 2017 roku lider projektu dotyczącego przemysłu przyszłości w Ministerstwie Rozwoju (d. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii). W latach 1990-2015 był związany z międzynarodowym koncernem Festo sp. z o.o., dostawcą rozwiązań i komponentów automatyki przemysłowej, gdzie uczestniczył w opracowaniu i wdrożeniu szeregu projektów automatyzacji w różnych sektorach przemysłu. W latach 2010-2015 prezes Festo. Przez 25 lat współuczestniczył w budowaniu i rozwijaniu koncernu w Polsce, prowadził również projekty międzynarodowe w Europie Środkowo-Wschodniej. Wcześniej, w latach 1986 – 1990, pracował w Dziale Robotyzacji w ROBRA „Chemoautomatyka”, rządowym ośrodku badawczo-rozwojowym, gdzie na stanowisku kierownika uczestniczył w opracowaniu i wdrożeniu aplikacji robotów przemysłowych w przemyśle chemicznym, a także współtworzył specjalizowany manipulator dla przemysłu tworzyw sztucznych. Andrzej Soldaty posiada wykształcenie techniczne w zakresie mechaniki i automatyki, ukończył studia doktoranckie w zakresie ekonomii w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN.
PLATFORMA PRZEMYSŁU PRZYSZŁOŚCI: platforma powstała, żeby wzmacniać kompetencje i konkurencyjność przedsiębiorstw, prowadzących działalność na terenie Polski, poprzez wspieranie ich transformacji w kierunku przemysłu 4.0. Wspomaga: procesy transformacji cyfrowej, wdrażanie cyfrowych produktów i usług oraz wprowadzanie modeli biznesowych opartych o najnowsze rozwiązania. Jednym z głównych celów inicjatywy jest również wzmacnianie kompetencji kadr dla przemysłu przyszłości. Są to programy szkoleń i nowatorskich sposobów demonstrowania rozwiązań. Działamy na rzecz wzmacniania ekosystemu biznesowego tworzonego przez polskie przedsiębiorstwa produkcyjne. Realizujemy ten cel, tworząc mechanizmy współdziałania, dzielenia się wiedzą oraz budowania zaufania w relacjach między podmiotami rynkowymi zaangażowanymi w proces transformacji cyfrowej. Podejmowane działania mają angażować firmy do sieciowej współpracy i współtworzenia nowych wartości. Naszą aktywność i wsparcie kierujemy do prowadzących działalność na terytorium Polski – przedsiębiorców, jednostek zarządzających klastrami innowacyjnymi, podmiotów działających na rzecz innowacyjnej gospodarki oraz partnerów społecznych i gospodarczych.